Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu

Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag

Blijf op de hoogte en volg Sara

24 Juli 2016 | Kenia, Kilifi

Donderdag

Vandaag is eigenlijk een hele normale en rustige dag. Overdag ga ik naar de school en in de avond eet ik thuis brood met rookworst. Het enige opvallende is dat ik in de avond geen water heb en mij dus moet wassen met water uit dat waterton die in de douche staat.
Als ik in de avond televisie kijk is dat naar 1 zender, BVN (Beste van Vlaamse en Nederlandse televisie). Nu is dat elke avond dezelfde programmering en dat houdt in dat ik elke dag kijk naar 1 vandaag, het Belgische nieuws, het sportjournaal en dan als laatste het 8 uur journaal. Speciaal deze week is er ook elke dag 'het gevoel van de vierdaagse'. Ik ben dus uitstekend op de hoogte van alles wat er in de wereld gebeurt. Ik ben niet zo van het wielrennen maar ik kan mij inmiddels (in ieder geval van de editie 2016) een expert noemen. Ook de vierdaagse volg ik naar mijn idee iets te goed. De leukere programma's beginnen pas na 22 uur maar dan ga ik meestal al naar bed. Oh ik krijg nog wel een leuk berichtje in de avond, Esmee is bevallen van Cas! Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd Es!

Vrijdag is eigenlijk ook niet zo bijzonder. Nou ja ik begin de dag met de was! Ik wil graag de handdoeken en het beddengoed wassen voordat Sander komt. Dus vul ik in de douche (jeej ik heb weer water) drie verschillende teiltjes met water en 1 met wasmiddel. Dan is het handdoek voor handdoek (en laken voor laken) door de verschillende teiltjes en tussendoor uitknijpen. Alles wordt nat (daarom sta ik in de douche) je staat de hele tijd voorover gebukt en je handen worden moe van het uitknijpen. Ik ben toch snel 45 minuten bezig maar dan hangt alles (misschien iets te nat want ik was er klaar mee) aan de waslijn op het balkon. Ben er toch weer trots op!
Daarna vertrek ik weer naar de school. Op vrijdag is er alleen in de ochtend school. Gisteren heb ik met de kinderen muizentrapjes gemaakt en de juffen hebben deze vrolijk door de klas opgehangen. Als de lessen rond half 1 zijn afgelopen deel ik nog oranje ballonnen uit (bedankt Cris!) en blijven alle kinderen staan om naar mij te zwaaien.
Als ik thuiskom zijn de lakens al droog maar de handdoeken nog niet helemaal. Ik besluit om een boterham met Nutella te eten. Ik heb een brood gekocht en de pot Nutella staat al een paar dagen in de keuken. Als ik aan tafel ga zitten en mijn boterham ga besmeren sta ik nog even op om mijn flesje water te pakken. Als ik naar mijn boterham kijk zie ik dat het krioelt van de hele kleine beestjes! He bah! Die komen van de pot Nutella waar ze zich onder de dop hadden verzameld. Heel mijn bord en de tafel zitten eronder. Snel gooi ik alles weg in een plastic tasje en ga ik met schoonmaak doekjes aan de slag. Dit is echt balen dat er geen koelkast is, daaaag Nutella... Het duurt even voor ik uiteindelijk mijn lunch eet, had even geen honger meer. Het voordeel van dit appartement is dat je bijna geen last hebt van beestjes (geen muggen, kakkerlakken of andere insecten) maar op voedsel komt er toch van alles af helaas (als je geen koelkast hebt).

In de avond ga ik weer naar het resort om wat te appen en foto's op Facebook te plaatsen. Even geen verhaal wat het is nog niet zoveel. Ik eet een soort groentesoep met broodjes, smaakt goed! Daarna volg ik thuis nog het nieuws vanuit München, pfff kunnen we niet gewoon allemaal wat aardiger tegen elkaar doen? Daarna bereid ik mij voor op een nacht vol herrie want vorige week was er ook een band bij de buren op vrijdag. Maar het blijft stil! Dat is fijn zeg, dus ik slaap ook deze nacht heerlijk.

Op zaterdag heb ik om 10 uur afgesproken met Kevin (de broer van Everlyne) en de juffen. We gaan het stuk grond bekijken. Gelukkig samen met de juffen want ik heb dan leuk zo'n 400 vierkante meter gekocht maar ik zou dit niet zelf kunnen vinden...

  • 25 Juli 2016 - 08:58

    Esmee:

    Lieve tante saar,

    Kom je snel met me knuffelen?

    Xxx Cas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

Kenia 2016

Kijken hoe het met mijn schooltje gaat!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2016

Resort

04 Augustus 2016

Sander in Kilifi deel 2

02 Augustus 2016

Sander in kilifi deel 1

31 Juli 2016

Safari

25 Juli 2016

Maandag
Sara

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2941

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

Kenia 2016

Landen bezocht: