Safari - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Sara

31 Juli 2016 | Kenia, Kilifi

Safari

Het duurt nog even maar uiteindelijk komt Sander als een van de laatste passagiers uit het vliegtuig en door de immigratie. Zijn koffers liggen al een tijdje op de band (dat kon ik al zien van achter het glas) en dan na 6 uur (!!!) wachten kan ik hem eindelijk begroeten. Hij heeft een goede vlucht gehad en zich redelijk kunnen vermaken, gelukkig maar.
Onze taxi staat al klaar en brengt ons naar een hotel in Nairobi. Hier slapen we vannacht en morgenochtend worden we om 7 uur opgehaald voor de safari. Het is al tegen 12 uur als we aankomen in het nette, voor keniaanse begrippen best luxe hotel. We hebben natuurlijk wat bij te kletsen dus het is al snel 1 uur voor we gaan slapen en om 6 uur gaat de wekker weer. Ik ben zo bang om mij te verslapen dat ik onrustig slaap en om 6 uur ook niet echt uitgerust ben. Na een verzorgt ontbijt ontmoeten we onze safari-chauffeur George. George is een man van weinig woorden maar hij is wel goed in het spotten van dieren en daar gaat het om. Het programma is dat we met de lunch aankomen is ons camp waar we de komende twee dagen zullen verblijven. Ik had dus gerekend op een ritje van een uur of 5. Blijkbaar vinden ze om 3 uur aankomen ook nog lunchtijd dus ruim 7 uur zitten we in de auto waarvan de laatste drie offroad op zeer slecht terrein. Helemaal door elkaar geschud zijn we, ik was het een beetje vergeten van vorig jaar denk ik. We krijgen spaghetti als lunch wat dan wel weer lekker is. Na de lunch kunnen we naar onze tent die wel luxe is maar niet super de luxe. Er staan 4 bedden en een douche en toilet. Nadat we wat spullen hebben uitgepakt is het alweer tijd om weer in de auto te stappen voor de eerste game drive. Het camp is 100 meter bij de ingang van de Masai Mara vandaan maar er staat geen hek om het park. We hebben dus onderweg al wat gnoe's en zebra's gezien. In het park zien we gelijk nog veel meer dieren, naast de duizenden gnoe's en zebra's zien we ook pumba's, olifanten en diverse gazelle's en antilopes. De savanne is sowieso erg indrukwekkend, niet alleen voor Sander voor wie het allemaal nieuw is maar ook voor mij.
Het is bijna 7 uur en dus donker als we het park uitrijden en terug gaan naar de tent. Daar krijgen we avondeten wat bestaat uit aardappelen, groente en een stukje vis. Geen buffet waarbij we zelf kunnen kiezen dus. Na het eten zijn we kapot van de lange reis en we liggen om half 9(!!!) op bed. Een half uur later slapen we beide en we worden echt pas wakker van de wekker om 6 uur (Sander vraagt zich al af of dat we de hele vakantie zo vroeg op gaan staan). Om 7 uur gaan we op pad. Vandaag de hele dag zodat we naar de rivier de Mara kunnen rijden om te kijken of er nog gnoe's gaan oversteken. Het wordt weer een lange dag met veel in de auto zitten maar we zien zoveel bijzondere dingen. We beginnen al met een familie hyena's. Het enige dier wat ik op mijn vorige safari's niet heb gezien. Daarna vinden we een groep leeuwen die uiteindelijk vlak langs onze auto lopen, zo mooi en zo indrukwekkend! Nog geen uur later vindt George ook nog even een cheetah die ligt te slapen in de ochtendzon. Ik wist dat je veel dieren kon zien in de Masai Mara omdat er relatief veel dieren leven op een klein oppervlakte maar zoveel had ik ook niet verwacht! Helaas zijn de meeste gnoe's al overgestoken maar George laat ons nog wel de oversteekplaatsen zien waar niet alleen nijlpaarden maar ook hele grote krokodillen liggen te wachten of er nog dieren gaan oversteken.
De rest van de middag verloopt eigenlijk iets minder spectaculair. We zien nog wel twee mannetje leeuwen slapen in de bosjes en een familie leeuwen een zebra opeten maar ook lange stukken alleen maar gnoe's. Zo ontzettend veel van die lelijke dieren die een raar knorrend geluid maken. Ohja en we zien ook nog giraffen. We zijn rond half 5 terug in het camp en besluiten dat het ook wel mooi is geweest voor vandaag. Morgen moeten we dat hele eind weer terug naar Nairobi en ik wil daarvoor ook nog een rondje in het park maken. Het avondeten bestaat uit lamsvlees met rijst en groente en ik denk dat we weer rond half 10 op bed liggen. Dat is goed want morgen gaat de wekker weer om 6 uur! Ik wil om half 7 het park in gaan omdat de zon dan nog maar net op is en je de meeste kans hebt om dieren te zien. En wat voor dieren! Naast de tientallen ballonnen die over de savanne vliegen (je kan een vlucht maken in een luchtballen en dan zien je de zon opkomen terwijl je over de dieren vliegt. Prachtig maar wel 500 dollar per persoon dus ik sla even over) zien we weer een groepje hyena's die nieuwsgierig naast de auto blijven staan. Daarna vinden we samen met nog 7 auto's (en dat vind ik meevallen, de Masai Mara staat er om bekend er druk te zijn dat je met 20 auto's om de dieren heen staat) vinden we 4 cheetah's. Een moeder met drie pubers en die zijn op zoek. Ik denk dat we er een half uur soort van achteraan rijden maar dan zien we uiteindelijk dat de cheetah's een jonge gnoe uit de groep hebben uitgezocht en ze hem vangen! Super kick om t zien maar daarna gaan die 8 auto's om het gevangen dier heen staan en zien we dat het echt nog een jong beestje is. We zien hoe een van de cheetah's zijn keel dichtbijt terwijl de andere dieren al beginnen met het kapotscheuren van het vlees. Dit is eigenlijk helemaal niet leuk om naar te kijken en het geluid is ook niet echt fijn. We blijven er niet heel lang bij staan want het is wel de natuur maar dan kijk ik nu toch even de andere kant op.
Na dit spektakel rijden we terug naar het camp voor ontbijt en maken we ons op voor de reis naar Nairobi. Na de lange auto rit en de vlucht komen we om 10 uur aan in Kilifi waar Sander kennis maakt met zijn verblijf voor de komende 5 dagen. Hij moet heel even wennen dus we gaan maar snel naar bed.

  • 31 Juli 2016 - 13:09

    Lizzy:

    Wat leuk dat jullie zoveel dieren hebben gezien. Is t s ochtends dan niet koud daar?? Echt super leuk om je behalen te lezen. Net alsof ik er bij ben.... doe Sander maar de groeten en hopelijk is ie snel gewend. Geniet ervan!! Dikke kus liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

Kenia 2016

Kijken hoe het met mijn schooltje gaat!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2016

Resort

04 Augustus 2016

Sander in Kilifi deel 2

02 Augustus 2016

Sander in kilifi deel 1

31 Juli 2016

Safari

25 Juli 2016

Maandag
Sara

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 2919

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

Kenia 2016

Landen bezocht: