Zondag en maandag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu Zondag en maandag - Reisverslag uit Kilifi, Kenia van Sara - WaarBenJij.nu

Zondag en maandag

Blijf op de hoogte en volg Sara

19 Juli 2016 | Kenia, Kilifi

Zondag

Zondag is ook voor mij relax dag. Iedereen gaat vandaag naar de kerk en na ooit een halve kerkdienst bijgewoond te hebben weet ik dat dat niet aan mij is besteed. Dus besluit ik vandaag naar Mnarani beach resort te te gaan aan de overkant van de straat. Ik ben daar nu al vaker geweest en voor 23 euro kan je daar de hele dag aan het zwembad liggen en ook gebruik maken van het lunch buffet. Vandaag heb ik geen zin in het buffet dus ik vraag entree zonder buffet, blijkt dat maar 6 euro te kosten! Jemig als ik dat eerder had geweten...
Ook vandaag staat er veel wind dus het is niet super warm, wel lekker om (in de schaduw) in bikini aan het zwembad te liggen. Het is er niet erg druk en bijkomend voordeel, ze hebben wifi! Om half 2 verlaat ik (tijdelijk) het resort want ik heb afgesproken met Everlyne en haar broer. Hij is iets minder uitgesproken dan Everlyne en ik moet mijn best doen om hem te verstaan. Hij weet wel veel meer van bouwen dan ik dus dat is een voordeel. Toch heb ik weer te makkelijk gedacht over de bouw van de school. Blijkbaar moeten er toch officiële tekeningen gemaakt worden die door de gemeente moeten worden goedgekeurd. Ook moet ik rekening houden met bijzondere dingen. Zo zal er tijdens het transport van de stenen (waarbij je keuze hebt uit drie verschillende kwaliteiten) waarschijnlijk politie langs komen die je dan vervolgens ook wat geld moet geven... Hij zegt ook dat hij er hele dagen bij zal moeten blijven om toe te zien dat iedereen zijn werk blijft doen. Hij kan nog geen prijs geven wat vier lokalen, een klein kantoor en een toilet gebouw gaat kosten. Ik zeg hem dat ik daar zo'n 3000 euro voor heb, dat is te weinig. Maar of ik het dubbele of het driedubbele nodig heb weet hij nu nog niet... Er komt dus toch weer veel meer bij kijken dan ik dacht... Nou ja, dat bouwen kan als ik weg ben gelukkig, morgen maar snel gaan regelen dat ik die grond kan kopen, dan is dat maar geregeld.
Na onze afspraak ga ik terug naar het zwembad en bestel ik (alweer) een pizza. Deze valt helaas erg tegen en ik worstel mij door 3/4 van de pizza heen. Ik ben nog bij de supermarkt gestopt en heb daar heel decadent pringles gekocht voor 3,25 euro! Die chips die ze daar verder hebben is echt niet lekker dus ik vond wel dat het een keertje mocht. Ik had ze misschien beter van thuis mee kunnen nemen. Tegen 6 uur verlaat ik het resort en ga ik thuis verder in mij volgende boek en kijk ik tv.

Zondag op maandag nacht slaap ik erg goed! Het is rustig buiten en daarom word ik ook niet steeds wakker van allerlei geluiden. Ik sta om 7 uur waarna mijn ochtendritueel op het gemakje plaats vindt. De koude douche, het buiten ontbijt halen en thee zetten. Ik vertrek op tijd naar de school waar de juffen en kinderen al zijn. De lessen worden gegeven en ik praat met de juffen over de school. Ik heb een schets gemaakt over hoe ik denk dat de school eruit moet komen te zien en daar zijn ze het (misschien iets te makkelijk) mee eens. Ik vraag aan juf Ancilla of ze contact op wil nemen met de verkoper van het stuk grond. Ik wil graag met hem afspreken hoe hij het geld wil hebben. Het staat nu nog op de Nederlandse rekening van stichting Wanawa en het kan zo overgemaakt worden op mijn rekening. Maar dan... Hij zal het cash willen hebben maar ik mag maar 400 euro per dag opnemen, dat betekent dus 12 dagen voor ik de 5000 euro bij elkaar heb, niet echt heel handig. Ik ben benieuwd wat de verkoper zelf al oplossing bedenkt. Of ik moet het Sander laten meenemen maar je mag niet heel veel geld meenemen zomaar en ik wil uiteraard ook geen problemen. Ik wacht dit nog even af.
Ik ga naar huis voor de lunch en daarna weer terug naar de school. Na de school ga ik vandaag naar Mwangaza (het weeshuis) want daar ben ik nog niet geweest. Als ik daar aankom is Antonella er ook, ik wist niet dat zij ook hier was! Leuk om haar ook weer te spreken en uiteraard alle kinderen van het weeshuis. Zeker de kinderen met wie ik echt een klik heb zie je blij worden als ze uit school komen en ze zien mij. Ik blijf tot na half 7 hangen en spelen met de kinderen. Dan ga ik richting huis en ben ik van plan om vlakbij het huis bonen en chapati (hartige pannenkoek) te kopen als avondeten. Ik kan helaas niemand vinden die ze verkoopt (normaal zitten er vrouwen op de grond met twee grote pannen en krijg je het mee in kleine zwarte plastic zakjes, de hele maaltijd kost 20 cent maar is best lekker en maag vullend) dus ik ga maar naar huis. Na de iets opgewarmde douche besluit ik dat mijn avondeten maar een halve bus pringles gaat worden! Niet echt de schijf van 5 maar ja ik heb wel fruit gegeten vandaag dus een keertje is niet zo erg (jaja ik weet dat ik gisteren ook al pizza heb gegeten).

  • 19 Juli 2016 - 21:42

    Jessica:

    Ha Sara,
    Je bent lekker druk bezig! Fijn dat het zwemmen ook voordeliger kan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kilifi

Kenia 2016

Kijken hoe het met mijn schooltje gaat!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2016

Resort

04 Augustus 2016

Sander in Kilifi deel 2

02 Augustus 2016

Sander in kilifi deel 1

31 Juli 2016

Safari

25 Juli 2016

Maandag
Sara

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 2938

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 31 Augustus 2016

Kenia 2016

Landen bezocht: